Urban Art Oase hoofdstuk 1: Lady General Spoken Word Workshop

Updated: Mar 25, 2021

SAMA organiseert in Maart en April workshops voor jongeren onder het de naam Urban Art Oase. We proberen met deze workshops om jongeren tussen de 16 en 24 perspectief te blijven bieden en een positieve impuls te geven door kunst en cultuur. Op 5 maart ging het project van start met een spoken word workshop door Lady General in de Garage Notweg!

Lady General begeleide de jonge deelnemers in het creëren van een gezamenlijke tekst, gebaseerd op de individuele teksten van alle deelnemers. Zo werd er uit de verschillende en uiteenlopende fragmenten die de deelnemers geschreven hadden een collectieve gezamenlijke tekst gemaakt. Het motto van het evenement was participatie en delen. Dit werd in uitvoering gebracht door een aantal oefeningen waarbij de deelnemers aangespoord werden om ideeën uit te wisselen, positief te communiceren, een safe space te maken voor open discussie en persoonlijke ontwikkeling te bespreken.

Deze workshop van Lady General was

de eerste van 4 workshops die SAMA tijdens de Urban Art Oase zal geven. In de onzekere en moeilijke tijden van de huidige COVID-pandemie is het doel van SAMA om toch culturele evenementen aan te kunnen bieden en de verschraling van de culturele sector tegen te gaan. Het is volgens SAMA essentieel om vooral de jongeren, wiens sociaal leven zo hard wordt geraakt door de maatregelen, perspectief aan te blijven bieden door middel van kunst. Natuurlijk houden we daarbij alle maatregelen en adviezen van het RIVM wel in het oog. Ondanks de beperkingen die gelden voor samenkomen, sociale interactie en nabijheid is het essentieel om elkaar te blijven begrijpen, te communiceren, te blijven praten en hoe kan dat nou beter worden gedaan dan door spoken word!

Het volgende evenement is een Caligraffiti workshop door Team Blazin op vrijdag 19 maart om 13:00 bij de Stadsboerderij Osdorp. Geïnteresseerd? Je kan je nog aanmelden via de site:

Vergeet ons niet te volgen via Facebook en Instagram om op de hoogte te blijven van de workshops van de Urban Art Oase en onze vele andere projecten!