Urban Art Oase hoofdstuk 2: TeamBlazin Caligraffiti

Op 19 maart organiseerde SAMA de tweede workshop voor de Urban Art Oase! Onder leiding van TeamBlazin leerden de deelnemers de fijne kneepjes van zijn unieke caligraffiti stijl die het beste van graffiti en kalliegrafie bij elkaar brengt. Het resultaat is een unieke grafische vorm van schrijven met zowel een knipoog naar graffiti als naar de traditionele kalligrafie.

Team Blazin en SAMA werken al lange tijd samen aan producties en zijn twee handen op een buik. We hebben samengewerkt voor het Stedelijk Museum, de Keith Haring Foundation, Schiphol en vele andere projecten. En nu dus een workshop voor de Urban Art Oase!

De workshop vond plaats in de Stadsboerderij Osdorp waar we de ruimte kregen om op veilige afstand en in een mooie inspirerende groene omgeving kunst te maken. Voor wie er nog nooit is geweest, de Stadsboerderij is een groene oase midden in Osdorp waar veel sociale projecten worden georganiseerd door Martin en zijn team van vrijwilligers. Echt een aanrader en het perfecte decor voor de Urban Art Oase.

Onder leiding van de enthousiaste TeamBlazin leerden de deelnemers om te gaan met de speciale pennen voor caligraffiti. Deze pennen hebben een plat uiteinde en vereisen wat oefening om goed mee om te gaan, maar uiteindelijk lukte het alle deelnemers om hun naam te schrijven in deze unieke stijl! Aan het einde van de dag ging iedereen naar huis met een unieke “tag”.

TeamBlazin zal ook de volgende workshop op vrijdag 26 maart geven. We kunnen weer gebruik maken van de stadsboerderij en het belooft weer een mooie en leerzame middag te worden! In deze workshop leren de deelnemers hoe om te gaan met spuitbussen en aan het einde van de dag gaan ze naar huis met hun eigen unieke canvas. Je kan je nog aanmelden voor de workshop via onze site, wees er snel bij!

En vergeet ons natuurlijk niet te volgen op facebook en instagram om op de hoogte zijn van workshops in de toekomst!

35 views0 comments